Help

SERWIS

(+48 52) 384 02 31
[email protected]

SALON

(+48 52) 384 58 37
[email protected]

Jan Antoszewski i Kamil Serafin wygrywają wyścigi KIA LOTOS RACE na Torze Poznań

Jan Antoszewski, który do ścigania na Torze Poznań przystępował jako lider klasyfikacji, wygrał kwalifikacje i pierwszy wyścig domowej rundy KIA LOTOS RACE. Jedyną rundę rozgrywaną w kraju na swoje konto zapisał Kamil Serafin, który triumfował w wyścigu nr 2 i to on jest liderem klasyfikacji na półmetku zmagań o tytuł Mistrza Polski Kia Picanto.
Bezchmurne niebo, słońce prawie w zenicie i 23 stopnie Celsjusza, chociaż odczuwalna temperatura była zdecydowanie wyższa, stworzyły idealne tło dla obydwu wyścigów KIA LOTOS RACE na rodzimym torze w Poznaniu. Do wyścigu nr 1 z pierwszej linii startowali lider Mistrzostw Polski Kia Picanto po dwóch rundach – Jan Antoszewski – oraz Marek Begier. Znakomity wynik w kwalifikacjach tego drugiego zawodnika to największa sensacja sobotnich kwalifikacji i… efekt krótkiego szkolenia pod okiem byłego zawodnika KIA LOTOS RACE – Konrada Wróbla. O ile po stracie Jan Antoszewski zdołał utrzymać pozycję nr 1 w wyścigu, o tyle Marek Begier musiał uznać wyższość doświadczonego Kamila Serafina, startującego z pola startowego nr 3.
Pod koniec trzeciego okrążenia Jan Antoszewski popełnił błąd – na ostatnim zakręcie przed prostą startową pojechał zbyt szeroko i wypadł na pobocze. 16-latek nie przejął się tym w ogóle, nie odpuścił pedału gazu ani na milimetr, przejechał po trawie kilkadziesiąt metrów i wrócił na tor. Ten błąd kosztował go jednak utratę pozycji na rzecz Kamila Serafina, który pod koniec prostej startowej zdołał wyprzedzić dotychczasowego lidera wyścigu. Serafin przewodził stawce przez 2 okrążenia. Na piątym Antoszewski odzyskał prowadzenie, a z Serafinem poradził sobie również Marek Begier, który nie zwalniał tempa.
Za plecami tej trójki również działo się bardzo dużo. Świetny wyścig od startu jechał 14-letni Szymon Jabłoński, który ruszał z pozycji nr 7, drugie okrążenie zaczynał jako czwarty kierowca w stawce, a na 9. kółku był już drugi. Jeden z najmłodszych kierowców w gronie tegorocznych zawodników KIA LOTOS RACE wyścig ukończył na najniższym stopniu podium. Tuż za nim linię mety minął Tomasz Magdziarz, który od startu do mety wyścigu, czyli w ciągu 12 okrążeń, zdołał awansować o aż 10 pozycji. Najbardziej zapracowany kierowca w tegorocznych Mistrzostwach Polski Kia Picanto, uczestniczący w tym sezonie również w pucharze Clio Cup Central Europe, w ten weekend wybrał wyścigi za kierownicą Picanto na Torze Poznań zamiast wyścigów w Clio, odbywających się w tym samym czasie na Circiut de Spa-Francorchamps. Brawo Tomek Magdziarz – tak trzymać, to był dobry wybór! Kolejne miejsca w TOP 10 zajęli Damian Litwinowicz, Max Gunther, Nikodem Wierzbicki, Adrienn Vogel, Przemysław Pytlak i Marcin Ganowski.
Niestety, Marek Begier i Krzysztof Wróbel „boksowali” na torze zbyt mocno, za co decyzją sędziów otrzymali po 25 sekund kary. Tego drugiego kosztowało to spadek z 6. na 11. pozycję, natomiast pierwszego – z 13. na 15.
W drugim wyścigu działo się jeszcze więcej i było wszystko, co kibice tego sportu kochają najbardziej – mnóstwo wyprzedzania, zmiany na pozycji lidera wyścigu, walka o pozycje i jazda zderzak w zderzak oraz bok w bok. Ponadto były również – samochód poza torem i Safety Car przez 2 okrążenia; kara „Stop&Go” dla Jakuba Dwernickiego, który nie wykonał jej przez 3 okrążenia w związku z czym, zgodnie z regulaminem, został zdyskwalifikowany; kara „Drive Through” na 3 okrążenia przed końcem wyścigu dla lidera – Jana Antoszewskiego, której zgodnie z regulaminem nie musiał wykonać, ale wiedział, że do jego czasu zostanie doliczonych 25 karnych sekund, co przełożyło się na spadek z 1. na 13. pozycję w wyścigu.

Wyścig nr 2 wygrał Kamil Serafin, drugie miejsce zajął 14-letni Nikodem Wierzbicki, na trzecim miejscu sklasyfikowano jego rówieśnika – Szymona Jabłońskiego. Kolejne miejsca zajęli Adrienn Vogel, Tomasz Magdziarz, Przemysław Pytlak i Damian Litwinowicz.

Zwycięzcą rundy KIA LOTOS RACE na Torze Poznań został Kamil Serafin i on zajmuje pierwsze miejsce w klasyfikacji generalnej KIA LOTOS RACE na półmetku (po 6 z 12 wyścigów). Kolejna runda Mistrzostw Polski Kia Picanto odbędzie się na torze Slovakiaring w dniach 15-16 lipca 2017 r.

Wypowiedzi po wyścigach:

Jan Antoszewski – „Wyjazd poza tor podczas pierwszego wyścigu to nie był mój błąd. Na on-boardzie wyraźnie widać, że samochód nagle stracił trakcję i przemieścił się parę metrów w bok. Na szczęście, w tym miejscu pobocze jest szerokie i udało mi się uratować z opresji.”

Marek Begier – „Bardzo szkoda tego weekendu, szczególnie wyniku z pierwszego wyścigu. Podium było blisko. Czułem, że potrafię pojechać tak, żeby po starcie utrzymać trzecie miejsce. Treningi z doświadczonym zawodnikiem przyniosły efekt. Wcześniej zdawało mi się, że hamuję, a jedynie głaskałem pedał. Teraz wciskam go do podłogi tak, że blacha się wygina (śmiech). Poza tym, na Torze Poznań są tylko dwa miejsca, w których konieczne jest hamowanie. Pod warunkiem, oczywiście, że jedzie się odpowiednim torem i odpowiednim biegiem.”

Partnerem strategicznym Kia Motors Polska przy organizacji Mistrzostw Polski Kia Picanto jest firma LOTOS Oil. KLR wspomagają także Bank BGŻ BNP Paribas oraz Hankook. Wszystkie informacje dotyczące Mistrzostw Polski Kia Picanto można znaleźć na facebookowym profilu KIA LOTOS RACE https://www.facebook.com/KiaLotosRace oraz na stronie internetowej www.kialotosrace.pl . Ciekawe ujęcia zakulisowe oraz z wydarzeń wokół mistrzostw publikujemy na Instagramie: https://www.instagram.com/kialotosrace, natomiast filmy i klipy na kanale YouTube https://www.youtube.com/user/KIALOTOSRACE/videos.

OPINIE KLIENTÓW

ZAPISZ SIĘ DO NASZEGO NEWSLETTERA I NA BIEŻĄCO ŚLEDŹ NASZE OFERTY:

Nasza strona internetowa używa plików cookies (tzw. ciasteczka) w celach statystycznych, reklamowych oraz funkcjonalnych. Dzięki nim możemy indywidualnie dostosować stronę do twoich potrzeb.Każdy może zaakceptować pliki cookies albo ma możliwość wyłączenia ich w przeglądarce, dzięki czemu nie będą zbierane żadne informacje.