Nowa Kia Niro już dostępna
do zamawiania w cenie od 117.900 zł

– nowa Kia Niro wyznacza nowy punkt odniesienia w swoim segmencie a atrakcyjny design, świetne osiągi i duży zasięg elektrycznego crossovera marki Kia przyciągną do elektromobilności nowych użytkowników

– kompaktowy crossover łączy innowacje z zaawansowanymi technologicznie funkcjami, które zapewniają wygodę użytkowania

– aż trzy zelektryfikowane wersje do wyboru – hybrydowa w cenie od 117.900 zł, hybrydowa typu plug-in, której ceny zaczynają się od 142.900 zł oraz elektryczna od 167.900 zł

– dobrej jakości materiały sprawiają, że pod względem wykończenia kabina nowego Niro przypomina wnętrza modeli klasy premium i nawiązuje do minimalistycznej kabiny elektrycznego EV6

– jako pierwsze, już w lipcu, do salonów trafią modele z napędem hybrydowym i hybrydowym typu plug-in, Kia Niro EV zadebiutuje na rynku miesiąc później


Kia Niro, obok kompaktowego crossovera XCeed i bestsellerowego SUV-a Sportage, należy do najpopularniejszego segmentu samochodów w Polsce, czyli do tzw. C-SUV. W 2021 roku SUV-ów segmentu C zarejestrowano u nas 109 tysięcy egzemplarzy, co oznacza, że stanowią one aż 25% ogólnej sprzedaży. Dzięki trzem modelom w ofercie Kia jest obecnie liderem segmentu C-SUV z udziałem w rynku na poziomie 23%. Ubiegły rok, pod względem liczby rejestracji, Kia e-Niro zakończyła na pozycji lidera wśród elektrycznych SUV-ów. Jej udział w segmencie wyniósł aż 36%.

Popularny crossover został zaprojektowany od podstaw, dzięki czemu potrafi sprostać zróżnicowanym potrzebom użytkowników samochodów, którzy dbają o środowisko. Nowa Kia Niro oferuje trzy nowoczesne zelektryfikowane układy napędowe do wyboru, ekologiczne materiały w kabinie i wyjątkowe systemy bezpieczeństwa. Wszystko razem sprawia, że model nowej generacji przewyższa oczekiwania klientów. Niro jest nieodłącznym modelem coraz liczniejszej gamy ekologicznych samochodów marki Kia, która do 2027 roku będzie liczyć aż 14 modeli typu BEV, czyli napędzanych wyłącznie za pomocą silnika elektrycznego.

Segment kompaktowych SUV-ów jest jednym z najliczniejszych pod względem modeli. Nowe Niro ilustruje nowatorskie podejście marki Kia do klasycznego SUV-a i oferuje wiele detali, które wyróżniają je w zatłoczonym segmencie. Idealne połączenie formy i funkcji sprawia, że ​​nowe Niro jest bezpiecznym i przyjaznym rodzinie samochodem o korzystnych parametrach ekonomicznych i dla środowiska, które wiele osób zachęcą do wykonania ważnego pierwszego kroku w kierunku auta zelektryfikowanego.

Nowe Niro zapewnia przejście na mobilność przyjazną dla środowiska poprzez wybór niskoemisyjnych i bezemisyjnych układów napędowych – hybrydowego (HEV), hybrydowego typu plug-in (PHEV) i elektrycznego (BEV). Modele HEV i PHEV są wyposażone w wydajny benzynowy silnik Smartstream 1.6 GDI. Akumulator elektrycznego Niro EV zapewnia największe korzyści dla środowiska dzięki bezemisyjnemu zasięgowi 463 km* (wg WLTP) na napędzie wyłącznie elektrycznym.

Jason Jeong, Prezes Kia w Europie, powiedział: „Kia zaprojektowała nowe Niro tak, aby umożliwić klientom łatwiejszą drogę do czystej mobilności. Gama ekologicznych układów napędowych do wyboru nawet najbardziej niezdecydowane osoby zachęci do przejścia na bardziej zrównoważone formy mobilności”.

„Już popularne hybrydowe Niro korzysta z najnowszych osiągnięć technologicznych marki Kia i potrafi zaspokoić potrzeby kierowców w zakresie mobilności oraz przyciągnąć do niej nowych klientów. Niro to trzeci pod względem popularności model marki Kia. Jego nowa generacja jeszcze bardziej wzmocni pozycję Niro jako popularnego auta w gamie marki Kia i pomoże przyspieszyć sprzedaż na świecie samochodów przyjaznych dla środowiska do dwóch milionów egzemplarzy w 2030 roku”.

Nowa Kia Niro – przy długości 4420 mm, szerokości 1825 mm i wysokości do 1570 mm – została opracowana na platformie „K” trzeciej generacji. Rozstaw osi, wynoszący 2720 mm, oraz nowe proporcje sprawiają, że nadwozie nowego Niro oferuje wiodącą w klasie przestrzeń w kabinie i pojemność bagażnika.

Do wykończenia wnętrza wykorzystano materiały z recyklingu, które prezentują się bardzo dobrze. Pod względem jakości wykonania wnętrze nowego Niro bardziej przypomina kabiny modeli premium niż popularnych. Minimalistyczna deska rozdzielcza ma gładkie linie, obsługa jest intuicyjna. Wyświetlacz head-up (HUD) zwiększa bezpieczeństwo i wygodę podczas jazdy, a pakiet nowych systemów bezpieczeństwa wprowadza najnowsze osiągnięcia w dziedzinie ochrony pasażerów do przyjaznego rodzinie crossovera.

Niro drugiej generacji oferuje pakiet zaawansowanych systemów asystujących (ADAS – Advanced Driver Assistance Systems) z rodziny DriveWise, których zadaniem jest unikanie potencjalnych zagrożeń na drodze i zapewnienie bezpieczeństwa wszystkim uczestnikom ruchu. Forward Collision-Avoidance Assist (FCA) ostrzega kierowcę o możliwych kolizjach z innymi użytkownikami drogi lub z pieszymi i potrafi zatrzymać samochód. Funkcje ochrony podczas skręcania na skrzyżowaniach i monitorowania pieszych, którzy przechodzą przez skrzyżowanie zapewniają dodatkowe bezpieczeństwo w czasie zmiany kierunku jazdy. Potrafią też zatrzymać Niro w przypadku wykrycia ruchu poprzecznego, gdy jakiś samochód zbliża się z lewej lub prawej strony. Tak działają tylko dwa z licznych systemów bezpieczeństwa oferowanych w pakiecie DriveWise, które współdziałają ze sobą, aby zwiększyć bezpieczeństwo i komfort podróżowania.

„Niro zajmuje ważne miejsce w ofercie marki Kia, bo jest przystępnym cenowo, zelektryfikowanym modelem, który jest kupowany w dużej liczbie egzemplarzy. To dla nas kluczowy model. Naturalne jest, że po zaprezentowaniu nowego wizerunku marki, nowy design otrzymało również Niro. Klientom model ten zaoferuje cenione rozwiązania, które znają z samochodów marki Kia. Jednocześnie zwiększa on atrakcyjność marki Kia dla nowych, świadomych ekologicznie nabywców” – podsumował Jason Jeong.

Układy napędowe. Zrównoważony rozwój stał się prosty.

Dzięki nowemu Niro, Kia uprościła proces podejmowania przez klientów decyzji, dotyczącej zakupu nowego samochodu. Trzy opcje układu napędowego do wyboru potrafią sprostać różnym wymaganiom stylu życia wielu osób. U podstaw tej strategii leżą trzy przyjazne dla środowiska układy napędowe.

Modele PHEV i HEV korzystają z wyjątkowo sprawnego silnika benzynowego Smartstream 1.6 GDI, z którym współpracuje sześciobiegowa przekładnia dwusprzęgłowa drugiej generacji (6DCT). Innowacje zastosowane w jednostce napędowej Smartstream 1.6 GDI drugiej generacji obejmują m.in. łożyska kulkowe o niskim współczynniku tarcia. Zmodyfikowano również skrzynię biegów – koła zębate zoptymalizowano pod kątem jej wydajności oraz usunięto bieg wsteczny, co pozwoliło zaoszczędzić 2,3 kg. Jazda do tyłu jest realizowana wyłącznie przy pomocy silnika elektrycznego, co wpływa na wyeliminowanie emisji podczas manewru cofania.

Niro HEV dysponuje łączną mocą 141 KM generowaną przez czterocylindrową jednostkę napędową w połączeniu z synchronicznym silnikiem elektrycznym o mocy 43 KM z magnesami trwałymi. W wersji PHEV silnik elektryczny o mocy 84 KM zapewnia łączną maksymalną moc 183 KM i zasięg na napędzie elektrycznym do 65 km (w cyklu mieszanym WLTP, z 16-calowymi kołami), wystarczający do zaspokojenia większości codziennych potrzeb związanych z dojazdem do pracy czy z zakupami.

Niro PHEV to pierwsza Kia wyposażona w wysokonapięciowy system podgrzewania o mocy 5,5 kW, przeznaczony dla modeli hybrydowych typu plug-in. System ten zwiększa zasięg podczas jazdy z wykorzystaniem napędu elektrycznego w chłodniejsze dni. Automatycznie sterowane elementy ceramiczne jednocześnie zapewniają ogrzewanie kabiny i akumulatora, dostarczając do niego ciepłe powietrze w sposób ciągły.

Tryb jazdy Green Zone – dostępny zarówno w Niro HEV, jak i Niro PHEV – dzięki wskazówkom dotyczącym lokalizacji samochodu z systemu nawigacyjnego automatycznie wykorzystuje do jego napędu energię elektryczną. Tryb ten potrafi uczyć się typowych tras, ale kierowca ma również możliwość ręcznego definiowania strefy Green Zone. Teren zabudowany oraz drogi w pobliżu szkół i szpitali są oznaczone jako tzw. zielone strefy, w których Niro automatycznie przełącza się na napęd elektryczny. Kierowca może też wyznaczyć inne obszary, w których chce ograniczyć emisję Niro.

Wersja elektryczna nowego Niro łączy duży zasięg 463 km* (WLTP) i bardzo dobre osiągi. Maksymalna moc silnika elektrycznego wynosi 204 KM i jest dostępna w zakresie od 6 000 do 14 600 obr./min. Maksymalny moment obrotowy ma wartość 255 Nm. Maksymalna prędkość wynosząca 167 km/h i przyspieszenie od 0 do 100 km/h w 7,8 sekundy sprawiają, że Niro EV umożliwia kierowcom bezproblemową jazdę w każdych warunkach. Co więcej, niski współczynnik oporu powietrza Niro EV, który wynosi 0,29, zapewnia minimalny opór aerodynamiczny i maksymalną efektywność energetyczną.

Doładowanie litowo-jonowego akumulatora Niro EV, który może zmagazynować 64,8 kWh energii, od 10 do 80% za pomocą odpowiedniej szybkiej ładowarki prądu stałego zajmuje zaledwie 43 minuty. Gdy temperatura na zewnątrz jest niska, system zarządzania pracą akumulatora wykorzystuje nawigację, aby wstępnie podgrzać akumulator, jeżeli – wybrana jako miejsce docelowe – stacja ładowania znajduje się daleko. Pomaga to skrócić czas ładowania do minimum i zapewnić maksymalną wydajność akumulatora. Nowe Niro EV jest wyposażone w standardowy port ładowania CCS.

W przypadku wersji HEV i PHEV maksymalny ciężar holowanej przyczepy z hamulcem wynosi 1300 kg. Niro EV może pociągnąć przyczepę o masie własnej 750 kg.

Dynamiczny wygląd

Design nowego Niro opiera się nowej filozofii projektowania – „Przeciwieństwa, które się uzupełniają”, szczególnie na jej 1 z 5 filarów – „Uzasadniona radość”. Łączy on emocje z racjonalnością i pozwala tworzyć samochody, które inspirują do ruchu. Przyciągający uwagę wygląd zewnętrzny nowego Niro sprawia, że wnosi on powiew estetycznej świeżości do segmentu crossoverów.

Z przodu nowe Niro prezentuje ewolucję charakterystycznego dla samochodów marki Kia motywu „Tiger Face”, który został powiększony i rozciąga się od pokrywy silnika aż po zderzak. Kanciaste światła do jazdy dziennej o wzorze „Heartbeat” potęgują współczesny wygląd auta, natomiast atrapa osłony podwozia i nakładki na nadkolach podkreślają jego surowy charakter.

Niro EV różni się od modeli PHEV i HEV dwukolorową zabudowaną osłoną między reflektorami i unikalnymi stalowoszarymi nakładkami po bokach nadwozia. Wersja BEV ma również inną osłonę w zderzaku oraz zarezerwowane dla niej 17-calowe obręcze kół z lekkich stopów. Port ładowania jest umieszczony wygodnie pośrodku przedniej osłony między reflektorami, co zapewnia łatwy dostęp do wszystkich punktów ładowania.

Profil nowego Niro przyciąga wzrok prostymi liniami i sprawia, że skupia się on na odważnie stylizowanym słupku C. Zaprojektowano go bardzo starannie, aby wspomóc przepływ powietrza i poprawić właściwości aerodynamiczne nadwozia. Między innymi dzięki temu współczynnik oporu powietrza Niro jest imponująco niski i wynosi jedynie 0,29. Design 16- i 18-calowych obręczy kół z lekkich stopów, stosowanych w wersjach HEV i PHEV, również zapewnia korzyści aerodynamiczne.

Sportową sylwetkę Niro podkreślają tylne światła w kształcie bumerangu. Umieszczone są obok wnęki na tablicę rejestracyjną, w której mieści się zarówno tablica, jak i logo marki Kia. Tylne światła również o wzorze „Heartbeat”, dodatkowa nakładka na zderzak i dyfuzor nawiązują do elementów z przedniej części nadwozia nowego Niro.

Do wyboru jest dziewięć nowoczesnych kolorów nadwozia – zielony Cityscape, biały Clear White, biały Snow Pearl, czarny Aurora Pearl, niebieski Mineral, szary Interstellar, pomarańczowy Delight, czerwony Runway i jasno szary Steel. Dalsze opcje personalizacji wyglądu nadwozia obejmują wybór różnych kolorów słupka C, które kontrastują z kolorem nadwozia lub go uzupełniają oraz dwóch różnych kolorów nakładek w zależności od wyposażenia.

Zaawansowana technologicznie kabina

Każdy aspekt wnętrza nowego Niro starannie zaprojektowano, aby wszystkim użytkownikom zapewnić estetycznie wykonaną i funkcjonalną kabinę.

Dzięki platformie „K” zaprojektowanej dla samochodów segmentu C, wnętrze nowego Niro jest obszerniejsze niż dotychczasowego modelu. Większa przestrzeń i rozwiązania poprawiające ergonomię zapewniają wyjątkowo dużo miejsca dla pasażerów przednich foteli oraz nowy „relaksacyjny” fotel pasażera. Gdy pojazd stoi, pasażer może odpocząć rozkładając fotel za naciśnięciem przycisku. Siedzisko lekko się unosi i odchyla, aby zmaksymalizować komfort i zapewnić optymalne wsparcie ciała podczas odpoczynku.

Smukłe oparcia przednich foteli uwalniają dodatkową przestrzeń, zapewniając więcej miejsca na kolana pasażerów siedzących z tyłu. Umieszczone w oparciach porty USB-C zapewniają wygodę ładowania urządzeń zewnętrznych. Samochód przestał już być postrzegany wyłącznie jako środek lokomocji, który służy do przemieszczania się, dlatego nowe Niro jest funkcjonalnym uzupełnieniem przestrzeni życiowej.

Zakrzywiona deska rozdzielcza zapewnia łatwy dostęp do elementów sterowania. Dwa bezramkowe 10,25-calowe ekrany wyświetlają informacje dotyczące samochodu i jazdy oraz nawigacji. Dotykowy panel na środku umożliwia sterowanie zarówno systemem multimedialnym, jak klimatyzacją i minimalizuje liczbę elementów obsługi, które mogą rozpraszać kierowcę.

10-calowy wyświetlacz head-up (HUD) wyświetla najważniejsze informacje dotyczące jazdy, w tym prędkość, dane systemów asystujących i polecenia nawigacji bezpośrednio na przedniej szybie. Niezwykle wyraźna grafika jest wyświetlana bezpośrednio przed kierowcą, co pomaga zminimalizować ruch gałek ocznych w czasie jazdy, dzięki czemu zwiększa się komfort i bezpieczeństwo.

Wygodę użytkowania pojazdu podnosi elektrycznie otwierana pokrywa bagażnika, która otwiera się automatycznie po wykryciu kluczyka w pobliżu auta.

Dzięki aplikacji Kia Connect kierowcy Niro EV mogą kontrolować stan naładowania akumulatora, a także planować trasę za pomocą nawigacji online, synchronizować kalendarze i uzyskać dostęp do takich informacji, jak położenie stacji ładowania, prognoza pogody i komunikaty o ruchu drogowym w czasie rzeczywistym. Użytkownicy z aktywną usługą Kia Connect będą także mogli skorzystać z aktualizacji danych z chmury OTA, które dostępne będą od połowy tego roku.

Inne funkcje, które zwiększają wygodę korzystania z nowego Niro obejmują Remote Smart Parking Assist (RSPA) oraz możliwość ładowania innych odbiorników (V2L). RSPA umożliwia kierowcy opuszczenie samochodu przed zaparkowaniem i wykonanie manewru parkowania po naciśnięciu jednego przycisku. W ciasnych miejscach parkingowych Niro może zaparkować automatycznie, poruszając się w linii prostej tam i z powrotem za pomocą kamer i czujników ultradźwiękowych. Funkcja V2L, która okazuje się korzystnym rozwiązaniem dla użytkowników EV6, oznacza, że ​​każdą niewykorzystaną energię w akumulatorze można wykorzystać do zasilania zewnętrznych urządzeń elektrycznych.

Nawiązując do przyjaznych dla środowiska układów napędowych, wzgląd na środowisko ma kontynuację także we wnętrzu kabiny. Podsufitka jest wykonana z materiałów z recyklingu, panele drzwi są wykończone farbą wolną od VOC, poszycia siedzeń są z wegańskiej skóry PU i zawierają Tencel z drzewa eukaliptusowego, a osłonę bagażnika zrobiono z tkaniny wykonanej w 75% z włókien pochodzących z recyklingu. Zrównoważone elementy tworzą przyjazne dla środowiska wnętrze pełne naturalnych i przyjemnych w dotyku materiałów.

Nowe Niro oferuje dużo miejsca w kabinie i więcej miejsca w bagażniku niż jego główni rywale. 475 litrów pojemności bagażnika i 20 l dodatkowej przestrzeni w bagażniku z przodu, sprawia, że nowe Niro EV dysponuje w sumie 495 litrami przestrzeni do przechowywania. Modele HEV i PHEV mają bagażnik o pojemności, odpowiednio, 451 i 348 litrów, przy czym każdy z nich można powiększyć poprzez rozłożenie na płasko oparcia tylnej kanapy. Po jego złożeniu przestrzeń bagażowa wzrasta do 1445 litrów w Niro HEV, 1342 litrów w wersji PHEV i do 1392 litrów w elektrycznej odmianie Niro.

Dobre osiągi i dynamiczne właściwości jezdne

Nowe Niro – skonstruowane od podstaw na platformie „K” trzeciej generacji – zapewnia optymalną ochronę podczas zderzenia czołowego i ma ulepszone układy – zawieszenia i kierowniczy w porównaniu z modelem poprzedniej generacji.

Platforma „K” pozwala zamontować akumulator w różnych miejscach podwozia, w zależności od układu napędowego – pod tylną kanapą w wersjach HEV i PHEV oraz pod podłogą i między osiami dla wersji BEV. Każda z konfiguracji zapewnia idealny rozkład masy, który pomaga osiągnąć optymalną precyzje prowadzenia. Szczególnie dotyczy to modelu typu BEV, w którym zamontowany pod podłogą akumulator przyczynia się do obniżenia środka ciężkości, co gwarantuje doskonałe prowadzenie.

Nowe Niro otrzymało udoskonalone – zawieszenie i układ kierowniczy, które zapewniają przyjemną i dynamiczną jazdę. Z przodu nowe Niro jest wyposażone w zawieszenie na kolumnach McPhersona, z tyłu – w czterowahaczowe. Geometria zarówno przedniego, jak i tylnego zawieszenia oraz zoptymalizowane przełożenie przekładni kierowniczej zostały dostrojone pod kątem lepszej precyzji prowadzenia, większej stabilności nadwozia i wyższego komfortu jazdy. Nowe łożysko zastosowane w amortyzatorach zmniejsza w nich tarcie i umożliwia płynniejsze rozpoczęcie ruchu amortyzatora. Zmniejszono również tarcie w układzie kierowniczym, co wraz z dostrojeniem oprogramowania, które steruje siłą wspomagania zapewnia bardzo dobre wyczucie układu kierowniczego i doskonałe poczucie kontaktu między kołami a nawierzchnią.

Dodatkowe materiały wygłuszające umieszczone w nadwoziu pomagają ograniczyć niepożądany hałas silnika i pochodzący od kół – co jest szczególnie ważne w przypadku wersji BEV napędzanej cichym silnikiem elektrycznym.

Nieznaczny wzrost sztywności nadwozia na skręcanie przyczynił się do poprawy zarówno właściwości jezdnych, jak i precyzji prowadzenia. Znaczący wzrost, o aż 22%, udziału stali o wysokiej wytrzymałości do tłoczenia na gorąco w konstrukcji nadwozia przyczynił się do poprawy jego odporności podczas zderzenia. Nadwozie nowego Niro waży przy tym o 6% lub 20,3 kg mniej niż poprzednika, a sztywność nadwozia na skręcanie wzrosła o 1% dzięki optymalizacji jego struktury i za sprawą zastosowania lepszych materiałów.

Przednia kamera i system nawigacji współpracują ze sobą, aby wyświetlać ograniczenia prędkości. System wspomagania ograniczenia prędkości (ISLA) wyświetla aktualną dozwoloną prędkość i ostrzeżenie wizualne, jeśli samochód ją przekroczy. Nad bezpieczeństwem pasażerów czuwają również inne systemy, w tym asystent utrzymania pasa ruchu (LKA), asystent jazdy na pasie ruchu (LFA), asystent jazdy po autostradzie (HDA), ostrzeżenie o utracie koncentracji kierowcy (DAW), asystent świateł drogowych (HBA), aktywny tempomat współpracujący z nawigacją (NSCC-C), asystent unikania kolizji z samochodami, które znajdują się w martwym polu widzenia lusterek (BCA) i asystent unikania kolizji z tyłu (RCCA).

Nowe Niro pomaga również przy parkowaniu i wysiadaniu z niego. Zdalny asystent parkowania (RSPA) umożliwia automatyczne parkowanie, poruszając się po liniach prostych tam i z powrotem za pomocą kamer i czujników ultradźwiękowych. Systemy zapobiegania kolizjom podczas cofania (PCA-R) i ostrzegania o odległości od przeszkód z przodu i z tyłu (PDW-F/R) pomagają manewrować w najciaśniejszych miejscach. Po zaparkowaniu, Safe Exit Assist (SEA) ostrzega podczas wysiadania z Niro, gdy od tyłu zbliża się samochód. Wówczas elektroniczna blokada tylnych drzwi uniemożliwia pasażerom ich otwarcie.

Publiczne ładowanie

Użytkownicy elektrycznych Niro w wersji PHEV i EV mogą skorzystać z usługi Kia Charge. Umożliwia ona korzystanie ze stacji ładowania różnych operatorów przy pomocy jednego konta. Klienci korzystający z Kia Charge mogą wybrać jeden z trzech dostępnych planów taryfowych aby skorzystać z atrakcyjnych stawek za ładowanie, a następnie za wszystkie sesje ładowania otrzymać jedną fakturę. Kia Charge daje dostęp do ponad 1 000 złączy ładowania różnych operatorów w Polsce oraz ponad 330 000 w Europie. Do wszystkich dostępnych pakietów taryfowych dostępny jest także pakiet Ionity, umożliwiający ładowanie z użyciem stacji tego operatora po preferencyjnych stawkach. Usługa Kia Charge nie tylko pozwala na wygodne ładowanie auta elektrycznego w trasie, ale także promuje wykorzystanie tzw. „zielonej energii” dzięki odpowiednim certyfikatom pochodzenia energii.

Kia Niro EV zadebiutuje na polskim rynku w sierpniu. Modele z napędem hybrydowym i hybrydowym typu plug-in trafią do salonów miesiąc wcześniej.

Kia Niro – dane techniczne*

Zespół napędowy

Hybrydowy (HEV) 

1,6 l / 141 KM GDi hybrydowy

Rodzaj silnika czterocylindrowy, rzędowy, wolnossący

Pojemność skokowa 1,580 cm3

Średnica cylindra x skok tłoka 72,0 x 97,0 mm

Stopień sprężania 14,0:1

Maksymalna moc 105 KM przy 5,700 obr./min

Maksymalny moment obrotowy 147 Nm przy 4,000 obr./min

Liczba zaworów i rozrząd 16 (4 na cylinder), zmienne czasy faz rozrządu zaworów dolotowych i wylotowych (CVVT)

Układ zasilania bezpośredni wtrysk benzyny

Akumulator i silnik elektryczny

Rodzaj akumulatora litowo-jonowy

Napięcie akumulatora 240V

Zmagazynowana energia 1,32 kWh

Maksymalna moc silnika eletr. 32 kW

Maks. moment obr. silnika el. 170 Nm

Zużycie paliwa 4,5 – 4,8

(w cyklu mieszanym, l/100km)*

Emisja CO2 100,4 -108

(w cyklu mieszanym, g/km)* 

Przyspieszenie 0-100 km/h 10,4 s

Prędkość maksymalna 165 km/h (koła 16-calowe)

Przekładnia: 6-biegowa dwusprzęgłowa (6DCT)

Hybrydowy typu plug-in (PHEV)

1.6-litre / 183PS GDi Plug-in hybrid 

Rodzaj silnika czterocylindrowy, rzędowy, wolnossący

Pojemność skokowa 1,580 cm3

Średnica cylindra x skok tłoka 72,0 x 97,0 mm

Stopień sprężania 14,0:1

Maksymalna moc 105 KM przy 5,700 obr./min

Maksymalny moment obrotowy 147 Nm przy 4,000 obr./min

Liczba zaworów i rozrząd 16 (4 na cylinder), zmienne czasy faz rozrządu zaworów dolotowych i wylotowych (CVVT)

Układ zasilania bezpośredni wtrysk benzyny

Akumulator i silnik elektryczny

Rodzaj akumulatora litowo-jonowy

Napięcie akumulatora 360V 

Zmagazynowana energia 11,1 kWh 

Maksymalna moc silnika eletr. 62 kW

Maks. moment obr. silnika el. 203 Nm

Zużycie paliwa 0,9 – 1,1

(w cyklu mieszanym, l/100km)*

Emisja CO2 19 – 23

(w cyklu mieszanym, g/km)* 

Zasięg w trybie elektrycznym* 65 km (koła 16”) / 59 km (koła 18”)

*Zużycie paliwa i emisja: zasięg jest obliczany przy użyciu zharmonizowanej procedury testowej dla pojazdów lekkich (WLTP). Liczby odnoszą się do tzw. niskiej wartości.

Przyspieszenie 0-100 km/h 9,6 s 

Prędkość maksymalna 168 km/h (koła 16”)

Przekładnia:       6-biegowa dwusprzęgłowa (6DCT)

Elektryczny (BEV)

Silnik elektryczny o mocy 150 kW

Akumulator i silnik elektryczny 

Rodzaj litowo-jonowy 

Napięcie akumulatora 358 V 

Zmagazynowana energia 64,8 kWh 

Maksymalna moc silnika eletr. 150 kW w przedziale obrotów 6000-9000/min

Maks. moment obr. silnika el. 255 Nm w przedziale obrotów 6000-9000/min

Zużycie energii 15,7 kWh/100km

(w cyklu mieszanym)*  

Emisja CO2

(w cyklu mieszanym, g/km)* 

Zasięg 463 km

 * Zużycie paliwa i emisja: zasięg jest obliczany przy użyciu zharmonizowanej procedury testowej dla pojazdów lekkich (WLTP). Liczby odnoszą się do tzw. niskiej wartości. 

Przyspieszenie 0-100 km/h 7,8 s

Prędkość maksymalna 167 km/h

Przekładnia: 1-biegowa redukcyjna 

Przeniesienie napędu

Na przednie koła (FWD)

Zawieszenie Z przodu kolumnyMcPhersona, z tyłu wielowahaczowe

Układ kierowniczy

Rodzaj wspomagania   Elektryczne z silnikiem mocowanym na kolumnie kierownicy (C-MDPS) 

Przełożenie 13,7:1 (HEV), 13,3:1 (PHEV, BEV)

Liczba obrotów kołem kier. 2,57 (HEV), 2,66 (PHEV, BEV) 

Średnica zawracania 10,6 m

Koła i opony 

Seryjnie               
16-calowe obręcze kół z lekkich stopów, 205/60R16 (HEV/PHEV)

17-calowe obręcze kół z lekkich stopów, 215/55R17 (BEV)

18-calowe obręcze kół z lekkich stopów, 225/45R18 (opcja w HEV/PHEV)

Koło zapasowe Zestaw naprawczy /

dojazdowe koło zapasowe z obręczą stalową

Hamulce 

Z przodu tarczowe wentylowane o średnicy 280 mm i grubości 25 mm (HEV/PHEV), 305×25 mm (BEV) 

Z tyłu tarczowe o średnicy 284 mm i grubości 10 mm (HEV/PHEV/BEV)

Wymiary

Zewnętrzne

Długość 4420 mm

Szerokość 1825 mm

Wysokość 1545 mm (HEV/ PHEV), 1570 mm (EV)                

Rozstaw osi 2720 mm

Zwis z przodu 895 mm

Zwis z tyłu 805 mm

Prześwit 160 mm (HEV/ PHEV), 150 mm (EV) 

Wnętrza

1. rząd                   2. rząd                   

Miejsce na głowę       1028 mm           1005 mm (HEV/PHEV), 967 mm (BEV)

Miejsce na nogi          1053 mm          1011 mm (HEV/PHEV), 938 mm (BEV) 

Pojemność bagażnika 

Za 2. rzędem foteliPo złożeniu oparcia kanapy

W wersji hybrydowej (HEV) 451 l 1445 l

W wersji hybryd. plug-in (PHEV) 348 l 1342 l

W wersji elektrycznej (BEV) 475 l (+20 l z przodu) 1392 l

Pojemność zbiornika paliwa 42 l (HEV), 37 l (PHEV)

Masy 

Masa własna (maksymalna)  1490 kg (HEV), 1610 kg (PHEV), 1739 kg (BEV)

Dopuszczalna masa całkowita 1940 kg (HEV), 2060 kg (PHEV), 2200 kg (BEV)

Masa przyczepy, bez hamulca 600 kg (HEV, PHEV), 300 kg (EV)

Masa przyczepy, z hamulcem       1300 kg (HEV, PHEV), 750 kg (EV)


Uwaga: Wszystkie dane techniczne zawarte w tej informacji mogą ulec zmianie. Nowa rodzina Niro (HEV, PHEV i EV) oczekuje na homologację i ostateczne potwierdzenie danych technicznych. Wszystkie szczegóły dotyczące osiągów, zużycia paliwa i energii, zasięgu na energii elektrycznej i ogólnej konfiguracji mogą ulec zmianie przed rozpoczęciem produkcji. Podane wstępne dane są oparte na WLTP i oczekują na homologację.