Help

Nowa Kia Ceed Kombi: Przestronna i Praktyka

Nowa Kia Ceed w wersji kombi debiutuje dziś podczas Międzynarodowego Salonu Samochodowego w Genewie
  • Kompaktowych rozmiarów Kia w wersji kombi prezentuje się teraz jak większe samochody typu kombi – bardziej dojrzale i dynamicznie
  • Pojemność bagażnika wzrosła do 600 l – to więcej niż w kombi średniej klasy
  • Nowe technologie zwiększają jakość jazdy, bezpieczeństwo i komfort obsługi
  • Zaawansowane systemy asystujące obejmują Lane Following Assist
  • Gama silników obejmuje nową 140-konną jednostkę napędową T-GDi o pojemności 1,4 litra oraz nowego, wydajnego, 1,6-litrowego turbodiesla „U3”
  • Trzeciej generacji Ceed kombi będzie produkowany na Słowacji i oferowany w standardzie z siedmioletnią gwarancją (do 150.000 km)
  • Nowy Ceed kombi trafi do salonów w czwartym kwartale 2018 roku
Nowa Kia Ceed w wersji kombi debiutuje dziś podczas Międzynarodowego Salonu Samochodowego w Genewie. Zaprojektowana i produkowana w Europie, Kia Ceed kombi trzeciej generacji jest najbardziej funkcjonalnym, przestronnym i wszechstronnym Ceedem kombi w historii. Samochód oferuje więcej miejsca zarówno w kabinie, jak i w przedziale bagażowym niż model poprzedniej generacji. Kombi jest drugim członkiem rodziny nowego Ceeda, który obok hatchbacka ma swoją światową premierę w Genewie. Po pierwszej, statycznej prezentacji w lutym publiczność ma okazję zobaczyć dzisiaj pięciodrzwiowego Ceeda w wersji hatchback również po raz pierwszy. Nowa, większa niż dotychczas rodzina Ceeda przyczyni się do wzmocnienia pozycji marki Kia na Starym Kontynencie w segmencie kompaktowych hatchbacków dzięki innowacyjnym systemom, jednocześnie atrakcyjnej i sportowej stylizacji i znakomitym właściwościom jezdnym.
Od początku produkcji cee’da pierwszej generacji w wersji kombi, która w nowym zakładzie na Słowacji rozpoczęła się w 2007 r., z taśmy produkcyjnej zjechało więcej niż 512.000 cee’dów w tej wersji nadwoziowej. Do tej pory kombi stanowiło około 40% sprzedaży kompaktowego modelu marki Kia, podczas gdy w wypadku innych producentów kombi segmentu C osiągały wynik około 30% sprzedaży. Podobnie jak modele poprzednich generacji, także Ceed kombi numer 3 został zaprojektowany i skonstruowany we Frankfurcie w europejskim ośrodku marki Kia. Za konstrukcję i właściwości jezdne nowego Ceeda kombi odpowiada Centrum R&D również zlokalizowane w Niemczech. Nowy Ceed kombi będzie zjeżdżał z taśmy produkcyjnej fabryki w Żylinie na Słowacji. Tej samej taśmy, na której powstaje również pięciodrzwiowy Ceed hatchback oraz Sportage i Venga.
Od tego modelu zmienia się pisownia nazwy – dotychczasową cee'd zastępuje Ceed, która pochodzi od hasła „Community of Europe, with European Design”. Michael Cole, dyrektor operacyjny Kia Motors Europe, powiedział – „Kia Ceed w wersji kombi cieszyła się niesłabnącą popularnością wśród nabywców od chwili jej debiutu ponad 10 lat temu. Samochody typu kombi są szczególnie chętnie wybierane przez europejskich klientów i kompaktowych rozmiarów Kia kombi nie była wyjątkiem. Od 2007 roku ta wersja Ceeda była kupowana niemal równie chętnie, co pięciodrzwiowy hatchback. Model trzeciej generacji, zaprojektowany i skonstruowany z myślą o europejskich odbiorcach, którzy poszukują aut maksymalnie funkcjonalnych również udowodni swoją wartość jako kombi nie tylko praktyczne, ale także o świetnym wyglądzie”.
„Nowy Ceed w wersji kombi oferuje równie nowoczesny design i tak samo zaawansowane technologicznie systemy zwiększające komfort obsługi oraz wygodę i bezpieczeństwo podróżowania, jak pięciodrzwiowy hatchback plus ogromny bagażnik, większy niż w wielu kombi klasy średniej. Dzięki nowym silnikom i zawieszeniu kół samochód jest przyjemniejszy w prowadzeniu i bardziej komfortowy. Jednocześnie oferuje tak samo wysoką jakość wykonania, której klienci oczekują dzisiaj od aut marki Kia i od samochodów tego segmentu”.

Produkcja nowego Ceeda w wersji kombi rozpocznie się w sierpniu, a sprzedaż – w czwartym kwartale 2018 roku i wyłącznie w Europie.

Dojrzały i dynamiczny design
Nowa Kia Ceed kombi została zaprojektowana w europejskim centrum designu marki we Frankfurcie nad Menem. Za projekt odpowiadał Gregory Guillaume, szef designu na Europę oraz Peter Schreyer, szef designu marki Kia na świecie.

Język stylistyczny nowego Ceeda w wersji kombi bardzo mocno nawiązuje do sportowego stylu Stingera. Niższy, szerszy i z dłuższym tylnym zwisem niż poprzedni model nowy Ceed kombi, z kabiną wyraźnie przesuniętą ku tyłowi nadwozia, odznacza się innymi proporcjami niż miało to miejsce w modelach dwóch poprzednich generacji. Podobnie jak w wypadku hatchbacka także w kombi zaokrąglone linie karoserii zostały teraz zastąpione liniami prostymi. Charakterystyczny dla wszystkich modeli marki Kia „tygrysi nos” w osłonie chodnicy stał się szerszy, podobnie jak wlot powietrza w dolnej części zderzaka. Kształt przedniej części nadwozia wyznaczają proste, poziome, precyzyjne linie. Nowy model standardowo jest wyposażony w światła LED do jazdy dziennej w kształcie kostek lodu, które nawiązują do wyglądu świateł do jazdy dziennej w dotychczasowym kombi wersji GT-Line.

Proste, ostre linie w profilu nadwozia sprawiają, że pokrywa silnika wydaje się dłuższa niż jest w rzeczywistości. Główna krawędź wzdłuż nadwozia przebiega bardziej poziomo. Dach płynnie przechodzi w słupek D, dzięki czemu górna linia okien jest zaokrąglona i bardzo łagodna. Nowe tylne światła wykonane w technice LED sprawiają, że Ceed kombi również z tyłu jest bardzo dobrze widoczny i łatwo rozpoznawalny. W połączeniu z prostymi liniami nadwozia i niedużym spojlerem, który znajduje się na przedłużeniu linii dachu na pokrywie bagażnika, nowy Ceed kombi widziany z profilu ma sportową i opływową sylwetkę.

W chwili rynkowego debiutu Ceed kombi będzie oferowany z 11 kolorami lakieru nadwozia do wyboru. Nabywcy będą mogli wybrać również wielkość i wzór obręczy kół – od 15-calowych stalowych, przez 16-calowe stalowe lub wykonane z lekkich stopów po 17-calowe aluminiowe, dwubarwne i o diamentowym szlifie.

Kabina Ceeda kombi, wykonana z materiałów jeszcze wyższej jakości jest bardziej ergonomiczna i funkcjonalna niż kiedykolwiek wcześniej. Rozplanowanie tablicy rozdzielczej, znane z innych nowych modeli marki Kia, zostało zaadoptowane również do wszystkich odmian nadwoziowych nowego Ceeda. Deska rozdzielcza charakteryzuje się zdecydowanymi poziomymi liniami i jest bardziej rzeźbiona, co podkreśla jej trójwymiarowy i smukły kształt. Dzięki takiej konstrukcji stylistom oraz inżynierom udało się wygospodarować większą przestrzeń i lepsze poczucie przestronności wnętrza dla pasażera siedzącego z przodu, który dysponuje większą ilością miejsca na nogi i ma zapewnioną lepszą widoczność do przodu.

Deska rozdzielcza jest podzielona na dwa obszary – górny, w którym znajduje się zamontowany pionowo ekran dotykowy systemu multimedialnego i dolny, w którym mieszczą się elementy sterowania sprzętem audio oraz układem ogrzewania i wentylacji. Konsola środkowa jest delikatnie zwrócona w stronę kierowcy, co ułatwia widoczność elementów sterowania i czyni obsługę bardziej komfortową. Kabina Ceeda jest wykonana z większej liczby miękkich w dotyku elementów, które subtelnie podkreślają wyższą jakość wykonania i sprawiają, że w kabinie Ceeda przebywa się przyjemnie. Sporo powierzchni jest wykończonych w sposób imitujący metal lub satynowy chrom. Nabywcy będą mieli do wyboru szeroką gamę tkanin wysokiej jakości oraz skór – syntetycznych i naturalnej. W opcji będą również oferowane pokryte skórą kierownica i dźwignia zmiany biegów.

Jako wyposażenie dodatkowe do Ceeda w wersji kombi Kia oferuje także panoramiczne okno dachowe, dzięki któremu do kabiny wpada znacznie więcej światła.

Nowa płyta podłogowa zapewnia większą funkcjonalność wnętrza i pakowność bagażnika Nowy Ceed kombi, skonstruowany na nowej płycie podłogowej „K2”, jest o 20 mm szerszy (szerokość auta wynosi 1.800 mm) i 20 mm niższy (wysokość – 1.465 mm) niż model poprzedniej generacji. Rozstaw osi pozostał taki sam i wynosi 2.650 mm. O 20 mm skrócono zwis przedni (do 880 mm), natomiast tylny wydłużono o aż 115 mm (do 1.070 mm). Za sprawą tej zmiany nowy Ceed kombi jest o 95 mm dłuższy (długość – 4.600 mm) niż model poprzedniej generacji i dysponuje znacznie większym bagażnikiem.

Nowa płyta podłogowa zapewnia Ceedowi kombi kabinę przestronniejszą niż dotychczas. Szersze nadwozie sprawia, że pasażerowie mają więcej przestrzeni na wysokości ramion, a umieszczenie tylnej kanapy o 15 mm niżej zaowocowało zwiększeniem miejsca na kolana. Pomimo zmniejszenia wysokości samochodu odległość od siedziska przedniego fotela do dachu jest większa niż kiedykolwiek i wynosi 987 mm. Dzięki obniżeniu tylnej kanapy przestrzeń nad głowami pasażerów z tyłu jest równie duża.

Dzięki nowej płycie podłogowej nie tylko wnętrze nowego Ceeda kombi jest przestronniejsze, ale także bagażnik, którego pojemność wzrosła o 72 litry (14%) w porównaniu do pojemności bagażnika modelu poprzedniej generacji. Teraz bagażnik ma pojemność aż 600 litrów, czyli więcej niż w wielu kombi klasy średniej. Niżej przebiegająca dolna krawędź bagażnika ułatwia pakowanie cięższych przedmiotów.

Użytkownicy kombi oczekują od samochodów tego typu znacznie więcej niż tylko bagażnika o dużej pojemności. Dlatego nowy Ceed kombi zaskakuje również funkcjonalnością i wieloma praktycznymi rozwiązaniami, które czynią go najbardziej wszechstronnym kombi w klasie. Składane oparcie tylnej kanapy jest dzielone w proporcji 40:20:40. Przestrzeń bagażową można powiększyć bardzo łatwo – wystarczy pociągnąć dźwignię umieszczoną w bagażniku. Po złożeniu oparcia podłoga bagażnika jest płaska. Standardowym wyposażeniem Ceeda kombi jest również skrzynka, która znajduje się pod podłogą bagażnika, w której można umieścić drobne przedmioty oraz schowek na roletę. Do wyposażenia seryjnego należą także relingi dachowe.

Dodatkowym wyposażeniem do Ceeda kombi jest system Smart Power Tailgate, dzięki któremu pokrywa bagażnika otwiera się automatycznie, gdy tylko czujniki wykryją, że właściciel auta wraz kluczykiem znajdują się w pobliżu tyłu samochodu. Dostępne są także siatka zabezpieczająca, którą montuje się między kabiną a bagażnikiem oraz siatka do zabezpieczania drobnych przedmiotów i system szyn w podłodze bagażnika.

Skonstruowany, aby sprostać wymaganiom europejskich dróg
Układ jezdny nowego Ceeda kombi dostosowano do specyfiki europejskich dróg i kierując się upodobaniem europejskich nabywców. Pod względem właściwości jezdnych, precyzji prowadzenia i przyjemności z jazdy nowy Ceed podnosi poprzeczkę ustawioną wysoko już przez poprzednika. Nowy, niezależny układ zawieszenia i nowy, szybszy układ kierowniczy zapewniają natychmiastowe reakcje na komendy wydawane kierownicą. Właściwości jezdne samochodu dopracowywano na drogach o różnej jakości nawierzchni. Wszystko po to, aby kierowca w każdych warunkach miał kontrolę nad samochodem, którego nadwozie bardzo stabilnie zachowuje się podczas jazdy przez zakręty. Nowy Ceed kombi odznacza się także stabilnym zachowaniem w czasie jazdy z wyższą prędkością.

Tylne zawieszenie Ceeda kombi zostało dostosowane do większego i cięższego tylnego zwisu auta. Dobór amortyzatorów i sprężyn śrubowych uwzględnia, że obciążenie bagażnika Ceeda kombi może być znacznie większe niż w wypadku pięciodrzwiowego modelu.

Nowy Ceed kombi będzie oferowany z taką samą gamą silników do wyboru, jak w wypadku hatchbacka. Wśród benzynowych jednostek napędowych znajdą się: najnowsza odmiana popularnego 1-litrowego silnika T-GDi (turbodoładowanego i z bezpośrednim wtryskiem paliwa) o mocy 120 KM oraz nowy 1,4-litrowy silnik T-GDi, który w ofercie silników zastąpi jednostkę napędową GDI o pojemności 1,6 l. Pomimo mniejszej pojemności skokowej nowy silnik T-GDi z rodziny „Kappa” dysponuje maksymalną mocą 140 KM, czyli o 4% większą niż silnik 1,6-litrowy. Dzięki turbosprężarce jednostka napędowa 1.4 T-GDi generuje maksymalny moment obrotowy w szerszym zakresie prędkości obrotowej niż wolnossący silnik 1.6 GDI, co sprawia, że w czasie jazdy nowy Ceed kombi odznacza się większą dynamiką w różnych sytuacjach na drodze i jednocześnie emituje mniej szkodliwych substancji. 100-konna, 1,4-litrowa jednostka napędowa MPi z wielopunktowym wtryskiem paliwa również będzie oferowana.

Nowy Ceed w wersji kombi będzie także dostępny z nowym silnikiem wysokoprężnym o symbolu „U3”, który przez inżynierów firmy Kia został tak zaprojektowany, aby bez problemu mógł spełnić rygorystyczne wymagania określone przez najnowszą normę emisji spalin – Euro 6d TEMP. Nową 1,6-litrową jednostkę napędową CRDi (z bezpośrednim wtryskiem typu common-rail) wyposażono w katalizator SCR (Selective Catalytic Reduction) w celu znacznego zmniejszenia emisji spalin. Nowy silnik emituje mniej dwutlenku węgla, cząstek stałych i NOx w porównaniu z wcześniejszymi silnikami Diesla, które Kia stosowała w swoich modelach. Ta jednostka napędowa będzie dostępna w dwóch wariantach mocy (115 KM i 136 KM), które generują identyczny maksymalny moment obrotowy o wartości 280 Nm.

Każdy silnik będzie współpracował z sześciobiegową przekładnią mechaniczną, a nowy 1,4-litrowy T-GDi i 1,6-litrowe turbodiesle CRDi będą oferowane także z siedmiobiegową przekładnią dwusprzęgłową produkcji Kia.

Większy komfort podróżowania i obsługi dzięki nowoczesnym technologiom Innowacyjność leży u podstaw konstrukcji Ceeda trzeciej generacji. Gdy model kombi trafi do sprzedaży pod koniec roku będzie najbardziej zaawansowanym technologicznie samochodem w swojej klasie.

W kabinie nowy Ceed kombi oferuje szereg nowoczesnych rozwiązań, które zwiększają komfort obsługi i podróżowania. System multimedialny będzie dostępny z ekranem dotykowym o przekątnej 7,0 lub 8,0 cali. W ofercie będzie również system audio renomowanej firmy JBL, wyposażony w funkcję Clari-Fi. Wyposażenie obejmie integrację smartfonów z systemem multimedialnym poprzez Bluetooth, a także automatyczny włącznik świateł i dostęp do auta bez konieczności sięgania po kluczyk.

System wyboru trybu jazdy (Drive Mode Select) pozwoli dostosować reakcje wybranych podzespołów nowego Ceeda kombi do stylu jazdy kierowcy. Tryby dostępne do wyboru to Normal oraz Sport. W każdym z nich zmienia się nie tylko siła wspomagania układu kierowniczego, ale również szybkość reakcji silnika na gaz. Tryb Normal pozwala oszczędzać paliwo i sprawia, że nowego Ceeda kombi prowadzi się bardzo lekko. W trybie Sport silnik szybciej reaguje na gaz, co przekłada się na lepsze przyspieszenie auta zarówno ze startu zatrzymanego, jak i podczas jazdy. W tym trybie wspomaganie układu kierowniczego jest słabsze, co przekłada się na bardziej precyzyjne prowadzenie i zapewnia kierowcy lepsze wyczucie kontaktu kół z nawierzchnią.

Oferowana jako wyposażenie dodatkowe podgrzewana przednia szyba, wyposażona w niemal niedostrzegalne przewody, czyni użytkowanie ​​nowego Ceed w wersji kombi łatwiejszym i bardziej bezpiecznym w mroźne i deszczowe dni. Szyba tego typu, która topi szron czy lód i błyskawicznie osusza szybę z wilgoci za dotknięciem przycisku, debiutuje w samochodach Kia. Do nowego Ceeda kombi będzie również oferowana bezprzewodowa ładowarka smartfonów, a także podgrzewane i wentylowane przednie fotele oraz podgrzewane zewnętrzne siedzenia tylnej kanapy.

Trzeciej generacji Ceed kombi z zewnątrz standardowo będzie wyposażony w nowo zaprojektowane diodowe światła do jazdy dziennej w stylu kostek lodu. Wcześniej były one dostępne tylko w modelu GT-Line i znajdowały się w zderzaku. Od teraz, w każdym modelu z gamy Ceeda, światła do jazdy dziennej będą zintegrowane z głównymi reflektorami. Reflektory wykonane w pełni w technologii LED również będą dostępne i oferowane jako opcja.

Opcjonalny pakiet ECO do nowego Ceeda będzie wyposażony w aktywną przesłonę (Active Air Flap), która zamyka się i otwiera w zależności od zapotrzebowania silnika na chłodzenie. Takie rozwiązanie poprawia aerodynamiczną sprawność samochodu i wpływa na zmniejszenie zużycia paliwa. W skład pakietu ECO wchodzą także – wspomagające przepływ powietrza pod pojazdem – osłona podwozia i niższe zawieszenie, a także opony Michelin o niskim oporze toczenia.

Oprócz siedmiu poduszek powietrznych, które należą do wyposażenia seryjnego, nad bezpieczeństwem podróżnych dodatkowo będą czuwały zaawansowane aktywne systemy wspomagające kierowcę, ograniczające ryzyko kolizji. Seryjne wyposażenie nowego Ceeda kombi będzie obejmowało, między innymi, asystenta świateł drogowych (High Beam Assist), system monitorowania zmęczenia kierowcy (Driver Attention Warning), system utrzymywania auta na pasie ruchu (Lane Keeping Assist) i system monitorowania obszaru przed autem (Forward Collision Warning) z funkcją automatycznego hamowania (Forward Collision-Avoidance Assist).

Nowy Ceed będzie pierwszym modelem marki Kia sprzedawanym w Europie, dostępnym z systemem utrzymywania auta na pasie ruchu (Lane Following Assist), czyli jedną z tych nowinek technologicznych, które zapewniają drugi poziom jazdy autonomicznej. System Lane Following Assist obserwuje pojazdy jadące przed Ceedem, a także te, które znajdują się przed nim na sąsiednich pasach ruchu, aby w czasie jazdy przy dużym natężeniu ruchu zachować bezpieczny odstęp od poprzedzającego pojazdu. System ten wykrywa również poziome oznakowanie dróg, aby utrzymać Ceeda na środku pasa ruchu. Lane Following Assist kontroluje przyspieszenie, hamowanie i prowadzenie auta w zależności od prędkości jazdy samochodów znajdujących się z przodu. Do zachowania bezpiecznej odległości od poprzedzającego pojazdu system wykorzystuje czujniki, które działają w zakresie prędkości od 0 do 130 km/h.

Kolejnymi systemami oferowanymi do nowego Ceeda kombi są aktywny tempomat z funkcją Stop&Go oraz systemy: monitorowania martwego pola widzenia lusterek i ostrzegania o pojazdach zbliżających się z boku, wspomagający zmianę pasa ruchu i minimalizujący ryzyko zajechania drogi (Blind Spot Collision Warning), ostrzegania przed kolizją przy wyjeździe z miejsca parkingowego tyłem (Rear Cross-Traffic Collision Warning), wspomagania parkowania (Smart Parking Assist) i rozpoznawania pieszych z ostrzeżeniami wysyłanymi poprzez kierownicę (w wypadku działania Forward Collision-Avoidance Assist).

Każda nowa Kia Ceed kombi seryjnie będzie wyposażona w system stabilizacji pojazdu (VSM od Vehicle Stability Management), który zapewnia stabilność zarówno podczas hamowania, jak i w trakcie pokonywania zakrętów poprzez wykorzystanie elektronicznej stabilizacji toru jazdy (ESC od Electronic Stability Control ), jeśli zarejestruje utratę przyczepności jednego z kół.

Sprzedaż w czwartym kwartale 2018 roku z 7-letnią gwarancją na 150.000 km
Nowy Ceed kombi będzie produkowany w zakładach Kia w Żylinie na Słowacji. Produkcja tej wersji nadwoziowej ruszy w sierpniu. Do sprzedaży w Europie nowy Ceed kombi trafi w czwartym kwartale 2018 roku. Podobnie jak inne modele również nowy Ceed będzie objęty 7-letnią gwarancją (do 150.000 km).

NEW KIA CEED KOMBI – DANE TECHNICZNE

Nadwozie i napęd
Pięciodrzwiowe, pięciomiejscowe kombi z samonośnym nadwoziem wykonanym ze stali. Do wyboru 3 silniki benzynowe (trzy- i czterocylindrowe) i 2 turbodiesle (czterocylindrowe). Napęd na przednie koła za pośrednictwem 6-biegowej przekładni mechanicznej lub 7-stopniowej automatycznej dwusprzęgłowej.

Silniki
Benzynowe

1,0 l / 120 KM T-GDI
Rodzaj trzycylindrowy, rzędowy, turbodoładowany
Pojemność skokowa 998 cm3
Średnica cylindra x skok tłoka 71,0 x 84,0 mm
Maksymalna moc 120 KM (88 kW)
Maksymalny moment obrotowy 172 Nm
Liczba zaworów 12 (4 na cylinder)
Rodzaj zasilania wtrysk bezpośredni
Norma emisji Euro 6d TEMP

1,4 l / 140 KM T-GDI
Rodzaj czterocylindrowy, rzędowy, turbodoładowany
Pojemność skokowa 1396 cm3
Średnica cylindra x skok tłoka 71,6 x 84,0 mm
Maksymalna moc 140 KM (103 kW)
Maksymalny moment obrotowy 242 Nm
Liczba zaworów 16 (4 na cylinder)
Rodzaj zasilania wtrysk bezpośredni
Norma emisji Euro 6d TEMP

1,4 l / 100 KM MPI
Rodzaj czterocylindrowy, rzędowy, wolnossący
Pojemność skokowa 1394 cm3
Średnica cylindra x skok tłoka 72,0 x 84,0 mm
Maksymalna moc 100 KM (74 kW)
Maksymalny moment obrotowy 134 Nm
Liczba zaworów 16 (4 na cylinder)
Rodzaj zasilania wtrysk wielopunktowy
Norma emisji Euro 6d TEMP

Turbodiesle

1,6 l / 115 KM U3 CRDi
Rodzaj czterocylindrowy, rzędowy, turbodoładowany
Pojemność skokowa 1589 cm3
Maksymalna moc 115 KM (85 kW)
Maksymalny moment obrotowy 280 Nm
Liczba zaworów 16 (4 na cylinder)
Rodzaj zasilania wtrysk bezpośredni typu Common-rail
Norma emisji Euro 6d TEMP

1,6 l / 136 KM U3 CRDi
Rodzaj czterocylindrowy, rzędowy, turbodoładowany
Pojemność skokowa 1589 cm3
Maksymalna moc 136 KM (100 kW)
Maksymalny moment obrotowy 280 Nm
Liczba zaworów 16 (4 na cylinder)
Rodzaj zasilania wtrysk bezpośredni typu Common-rail
Norma emisji Euro 6d TEMP

Skrzynie biegów
6-biegowa mechaniczna (6M)
7-stopniowa automatyczna dwusprzęgłowa (7DCT)

Silniki benzynowe
1.4 MPI 1.0 T-GDI 1.4 T-GDI
6M 6M 6M
--- --- 7DCT

Turbodiesle
1.6 CRDi
6M
7DCT
Przeniesienie napędu
Na przednie koła (wszystkie modele)
Zawieszenie kół
Przód Niezależne, kolumny MacPherson mocowane do ramy pomocniczej, sprężyny śrubowe, amortyzatory gazowe, stabilizator przechyłów
Tył Niezależne, podwójne wahacze mocowane do ramy pomocniczej, sprężyny śrubowe, amortyzatory gazowe, stabilizator przechyłów

Układ kierowniczy
Rodzaj Przekładnia zębatkowa, wspomaganie elektryczne

Koła i ogumienie
Seryjne 195/65 R15, stalowe obręcze kół
Opcjonalne 205/55 R16, obręcze kół z lekkich stopów
225/45 R17, obręcze kół z lekkich stopów
Koło zapasowe zestaw naprawczy lub – opcjonalnie – dojazdowe koło zapasowe
Wymiary (mm)
Zewnętrzne
Długość całkowita 4 600
Szerokość całkowita 1 800
Wysokość całkowita 1 465
Rozstaw osi 2 650
Zwis przedni 880
Zwis tylny 1 070

Wewnętrzne
Rząd 1 Rząd 2
Przestrzeń na głowę 987 jeszcze nie ustalono
Przestrzeń na nogi 1 073 883

Pojemności (l)
Zbiornik paliwa 50
Bagażnik (VDA) 600

*Źródło: ACEA, kraje EU + EFTA

Kontakt

Makarewicz Dealer Kia Motors Polska

ul.Fordońska 353
85-766 Bydgoszcz
Znajdź nas na mapie

Zapisz się do naszego newslettera i na bieżąco śledź nasze oferty

Logo Kia Makarewicz